Macroeconomic modelling of electrified mobility systems in 2030 European Union

Abstract : This working paper details in 3 sections (i) the data collection and treatment that were necessary to apply IMACLIM-P to a 28-country European Union (EU); (ii) the particulars of a version of IMACLIMP dedicated to a prospective outlook on the penetration of electric passenger cars in the EU, including how results of the PAN-EU TIMES model of energy systems can be imported in IMACLIMP, together with the complete set of equations of the model; (iii) model implementation.
Type de document :
Pré-publication, Document de travail
2018
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [8 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01691740
Contributeur : Arancha Sanchez <>
Soumis le : mercredi 24 janvier 2018 - 12:23:01
Dernière modification le : mardi 6 février 2018 - 01:22:10
Document(s) archivé(s) le : jeudi 24 mai 2018 - 17:50:02

Fichier

CIREDWP-201455.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01691740, version 1

Citation

Frédéric Ghersi. Macroeconomic modelling of electrified mobility systems in 2030 European Union. 2018. 〈hal-01691740〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

141

Téléchargements de fichiers

151